Följ Telia

Kärleken är enorm - 25.000 #hatahat-tröjor delas ut i kampen mot näthat

Pressmeddelande   •   Maj 31, 2016 09:53 CEST

I samband med Telias erbjudande Fri surf Sociala medier lanserades även en stor kampanj tillsammans med antimobbingorganisationen Friends och artisten Molly Sandén för att motverka näthat. I samband med kampanjen delades en tröja ut med trycket #hatahat. Tröjan och trycket har fått enorm uppmärksamhet vilket har lett till en otrolig kärleksspam av förfrågningar till Telia om beställningar av tröjan.

Dåså många hörde av sig, bestämde Telia sig för att ge skolklasser, grupper och föreningar möjlighet att beställa tröjor kostnadsfritt och vara en del i kampen mot näthat. Som motprestation ombads alla skicka en motivering om hur just de kommer att bidra i arbetet mot ett kärleksfullare internet och i vilka sammanhang man kommer bära tröjan med uppmaningen #hatahat.

-Vi är överväldigade av det stora intresset för våra #hatahat-tröjor, det är helt fantastiskt.Skolklasser, idrottsklubbar, lag i amerikansk fotboll som arbetar med hbtq-frågor, församlingshemmet i Hjo med språkcafé för nyanlända och ridklubbar som aktivt jobbar mot mobbning - är bara ett axplock av intresserade. Om vi kan öppna ögonen för fler så har vi i alla fall kommit en liten bit på väg till ett schysstare klimat på nätet, säger Jonas Hasselberg, chef för Telias konsumentaffär.

Det ärfantastiska motiveringar kring hur man vill manifestera mot näthat och för ett kärleksfullt internet och hur man, genom att bära tröjan i olika sammanhang, visar det. Till och med den 15 maj kunde man skicka in sina motiveringar för att delta i utdelningen av tröjor.

Tröjorna kommer att delas ut i Teliabutiker i hela landet från och med den 1 juni.

Vi är Telia den nya generationens telekomföretag. 
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se