Gå direkt till innehåll
Trendbrott: Svenskarna pratar mer och längre i mobilen

Dokument -

Trendbrott: Svenskarna pratar mer och längre i mobilen

I tider av social distansering visar data från Telia att traditionella mobilsamtal gjort en stor comeback i svenskarnas liv. Under mars och april i år ökade samtalen i Telias nät med cirka 27 procent jämfört med samma period 2019 och stockholmarna har stått för den största ökningen. Samtalen har även blivit 27 procent längre, något som tyder på att vanliga samtal har fått en ökad betydelse igen.
go to media item
Licens:
Medieanvändning
Innehållet får laddas ner, användas och delas i olika mediekanaler av t.ex. journalister, bloggare, krönikörer, opinionsbildare etc., i syftet att förmedla, redogöra för och kommentera ert pressmeddelande, inlägg eller information, så länge innehållet används oförändrat och i dess helhet. Upphovsmannen ska anges i den omfattning och på det sätt god sed kräver (vilket bl.a. innebär att fotografer till bilder nästan alltid måste anges).
Filformat:
.pdf
Ladda ner

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef Telia Sverige 0771-77 58 30
William Fröding

William Fröding

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Trendbrott: Svenskarna pratar mer och längre i mobilen

Trendbrott: Svenskarna pratar mer och längre i mobilen

I tider av social distansering visar data från Telia att traditionella mobilsamtal gjort en stor comeback i svenskarnas liv. Under mars och april i år ökade samtalen i Telias nät med cirka 27 procent jämfört med samma period 2019 och stockholmarna har stått för den största ökningen. Samtalen har även blivit 27 procent längre, något som tyder på att vanliga samtal har fått en ökad betydelse igen.

Välkommen till Telia

I över 170 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation