Följ Telia

Pressmeddelanden

Pilotstudie testar ny teknik i primärvården

Pilotstudie testar ny teknik i primärvården

Pressmeddelanden   •   Okt 17, 2018 08:50 CEST

Telia, vårdbolaget Capio, och ImagineCare testar en ny tjänst inom primärvården. Tjänsten ska stödja patienterna att hantera sin egen hälsa under dygnets alla timmar oberoende av var man befinner sig. Med hjälp av tekniken får nu 500 patienter med högt blodtryck, hjärtsvikt och psykisk ohälsa möjlighet att testa tjänsten ImagineCare för effektiv vård i hemmet.

Fortsatt ledartröja för Telia och Halebop i en bransch som bara blir bättre

Fortsatt ledartröja för Telia och Halebop i en bransch som bara blir bättre

Pressmeddelanden   •   Okt 15, 2018 08:51 CEST

Telia och Halebop fortsätter toppa SKI:s mätning 2018 med nöjdast mobilkunder. För nionde gången placerar sig Halebop som nummer ett inom kategorin privatkunder och Telia fortsätter att ha nöjdast företagskunder. Kunderna tycker också att Telia och Halebop är i en klass för sig när det gäller mobiltäckning och att Telia är den mest pålitliga operatören.

Telia Sverige inför ny kundnära organisation och rekryterar från Klarna

Telia Sverige inför ny kundnära organisation och rekryterar från Klarna

Pressmeddelanden   •   Okt 01, 2018 12:00 CEST

Från och med den 1 januari 2019 vässar Telia Sverige organisationen för att bli ännu mer kundnära, snabba och kostnadseffektiva.

Maria Rönnberg ny HR-chef för Telia Sverige

Pressmeddelanden   •   Aug 20, 2018 12:30 CEST

Maria Rönnberg har utsetts till HR-chef för Telia Sverige. Maria kommer från tjänsten som chef för koncernenheten Strategy & Development inom People & Brand på Telia Company. Hon ersätter Jannike Grüner som tar nästa steg inom Telia Company och blir chef för HR, kundtjänst- och butiksorganisationen inom Telia Danmark. Maria Rönnberg ingår i den svenska ledningsgruppen och tillträder 1 september.

Telia sponsrar svenska landslaget i e-sport

Telia sponsrar svenska landslaget i e-sport

Pressmeddelanden   •   Aug 01, 2018 10:00 CEST

Telia ökar sitt engagemang i svensk e-sport och går in som officiell partner till det svenska landslaget och SESF's svenska VM-Kval. Partnerskapet sker via e-sportbolaget ESEN eSports och blir en del av Telias satsning för att främja svensk e-sport inför de svenska VM-kvalen i Sverige under augusti och det kommande internationella världsmästerskapet i Kaohsiung, Taiwan i november.

​Ännu en seger, ännu ett datarekord

​Ännu en seger, ännu ett datarekord

Pressmeddelanden   •   Jul 04, 2018 13:23 CEST

Blågults segertåg i fotbolls-VM fortsätter och så gör de blågula fansens dataanvändning. När Sverige mötte Schweiz gick tv-trafiken i (nät)taket och ökade med 500%. Hittills de högsta siffrorna för tv-tjänsten under VM.

Mål- och dataexplosion när Sverige krossade Mexiko i fotbolls-VM

Mål- och dataexplosion när Sverige krossade Mexiko i fotbolls-VM

Pressmeddelanden   •   Jun 28, 2018 14:39 CEST

Blågult var målhungriga och de blågula fansen var datahungriga. Under Sveriges match mot Mexiko ökade datatrafiken i Telias mobilnät med 120% och i Telias tv-tjänst med 250% – störst ökning hittills under VM och som visar att vi lever i helt nya uppkopplade tider.

Pressinbjudan: Telia i Almedalen – Tillsammans för ett digitalt Sverige

Pressinbjudan: Telia i Almedalen – Tillsammans för ett digitalt Sverige

Pressmeddelanden   •   Jun 28, 2018 13:14 CEST

Hur förbereder sig Sverige för det digitala terrordådet, hur kan teknik hjälpa räddningstjänst och polis att rädda liv och hur kan innovation och digitalisering lösa Sveriges största samhällsutmaningar? Ja, det är några av de viktiga frågor som diskuteras i Telias seminarier under Almedalsveckan 2018 där bland annat Telias koncernchef Johan Dennelind, Försvarshögskolan och Abbvie medverkar.

Telia lanserar ACE – en ny plattform för framtidens kundmöte

Telia lanserar ACE – en ny plattform för framtidens kundmöte

Pressmeddelanden   •   Jun 27, 2018 09:14 CEST

Genom att samla alla kundkonversationer på en och samma plattform gör nya Telia ACE det möjligt för företag och organisationer att på ett effektivt och enkelt sätt kommunicera med sina kunder, oavsett tid, plats och kanal. Lösningen bygger på kontaktcenter-plattformen CallGuide samt en rad nya tekniker som AI (Artificiell Intelligens) och Knowledge Management.

Findity gör redovisningen ännu enklare med Telia Sense

Findity gör redovisningen ännu enklare med Telia Sense

Pressmeddelanden   •   Jun 26, 2018 09:13 CEST

Med 110 miljoner digitaliserade kvitton i ryggen har Findity förändrat och förenklat svenskarnas kvittohantering. Nu tar man hjälp av Telia Sense, Telias lösning för den uppkopplade bilen, för att göra företagens redovisning för milersättning och trängselskatter ännu smidigare.