Gå direkt till innehåll
Telias digitala robot hjälper företagare med digitaliseringen

Pressmeddelande -

Telias digitala robot hjälper företagare med digitaliseringen

Telias senaste stjärnrekrytering är Ailet, en digital robot som ska inspirera svenska företag kring digitaliseringens möjligheter och den tekniska utvecklingen.

- Ailet är i sig ett inspirerande exempel på digitaliseringens möjligheter, det tror vi kommer bidra till att företagarna spetsar öronen lite extra. Ailet kommer att medverka på våra events och agera bollplank för företagskunder. Ailet kommer också att inspirera till att se nya möjligheter för företag inom digitaliseringen, säger Patrik Granström, chef för små- och medelstora företag på Telia.

Teknikens utveckling innebär onekligen möjligheter, samtidigt som vi måste inse att det kommer ställa nya krav på oss framöver, inte minst på våra arbetsplatser. På detta ämne kommer Telia under hösten hålla flera inspirerande events och föreläsningar.

Ailets första framträdande kommer vara på Telias eventturné som drar igång den 28/9 i Stockholm, där Kjell A. Nordström föreläser om framtidens företagande i urbana miljöer. Ailet kommer att intervjua Kjell och kommer även att svara på frågor som dyker upp i sociala medier under #Ailet. Turnén fortsätter sedan vidare till Göteborg och Malmö.

- På många håll klurar människor kring vad de tekniska framstegen kan komma att innebära framöver. Teknisk utveckling är inte längre bara en angelägenhet för nördar – den påverkar alla människor, i såväl privatliv som yrkesliv. Mitt jobb är att visa på vad digitaliseringen har att ge till företagare, säger Ailet, robot & företagsinspiratör på Telia.

Om man inte kan medverka går det även streama eventen live eller se höjdpunkterna i efterhand på telia.se/ailet. Du kan också ställa frågor till Ailet under #Ailet i sociala medier.

Om Ailets jobb är att inspirera företagen kring digitaliseringen, så hjälper Telias Personliga rådgivare dem att gå från tanke till handling och navigera dem till rätt IT- och kommunikationstjänster. Personliga tekniker kan sedan stötta företagen på vägen mot det digitala samhället genom att se till att tekniken alltid fungerar som den ska.

Relaterade länkar

Ämnen

Kategorier


Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag. 
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Irene Krohn

Irene Krohn

Presskontakt Presschef 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Press & PR-ansvarig 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Välkommen till Telia

I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia. Bättre nät. Bättre upplevelser.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation