Gå direkt till innehåll
Telia Mobil UC Access - ny tjänst integrerar mobil och Lync

Pressmeddelande -

Telia Mobil UC Access - ny tjänst integrerar mobil och Lync

I takt med att allt fler företag och verksamheter blir allt mer mobila så ökar behovet av mobilitet och flexibla kommunikationslösningar. Kostnadsmedvetna företag överger allt oftare traditionella kundplacerade telefonväxlar och väljer molnbaserade lösningar. En del väljer att helt gå mot Lync som kommunikationsplattform. Dessa insikter har varit vägledande när Telia utvecklat den nya tjänsten Telia Mobile UC Access som lanseras den 23 oktober.

Telia Mobile UC Access är en enkel och smart integrationstjänst som tillsammans med Lync ger kunden en förbättrad kommunikationsupplevelse genom att visa mobil närvarostatus. Tjänsten ger en fullständig integration av mobilanvändarna mot företagets UC-plattform och är främst avsedd för verksamheter med fler än 100 användare. Administrationen görs enkelt via webben och den fungerar med Telias samtliga Jobbmobil-abonnemang. Tjänsten är fullt kompatibel med kundplacerad Lync och med Telias Skype for Business som tjänst.

Tillval till tjänsten finns i form av Telefonistfunktionalitet , ACD / köhantering och Statistik för att följa upp och analysera kommunikationen.

– Telia Mobil UC Access är både flexibel och kostnadseffektiv. Kunden väljer själv vilka användare som skall integreras och oavsett vilken typ av mobil eller Lync-klient och nummer du använder så är du alltid nåbar och kan styra din kommunikation baserat på din status. Det möjliggör effektivare kommunikation både inom och utanför företaget, säger Mats Hellman, chef för företagslösningar på Telia.

Test med pilotkund Telia har testat och utvecklat tjänsten i autentisk driftsmiljö under drygt ett år med företaget Uclarity – ett av nordens ledande konsultbolag inom Unified Communications - som pilotkund.

– Telia UC Access representerar en ny generation operatörstjänster som vi tror har en stor potential. Nu blir det möjligt att börja använda ”ett nummer” och få in linjestatus för att visa alla medarbetares tillgänglighet i bolagens kommunikationsplattformar, säger Martin Lidholm, Communications Architect o ch partner i företaget.

Mer information om tjänsten Telia Mobil UC Access finns på http://www.telia.se/muca

Ämnen


Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag. 
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Irene Krohn

Irene Krohn

Presskontakt Pressansvarig 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef 0771-77 58 30

Välkommen till Telia

I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia. Bättre nät. Bättre upplevelser.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation