Följ Telia

Förlåt till dig som är tv-kund hos Telia

Pressmeddelande   •   Apr 08, 2015 18:02 CEST

Låt mig först be om ursäkt för det stök som vi har förorsakat dig som kund den senaste veckan. Det sista vi ville var att våra ansträngningar för att göra det bättre för dig som tv-kund skulle innebära en vecka utan de tv-kanaler som du räknat med att kunna se. Sedan sent igår kväll har vi glädjande nog ett nytt avtal med SBS Discovery som innebär att vi från och med nu åter kan erbjuda kanalerna Animal Planet, Discovery, Eurosport, Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11 och TLC. Dessutom tillkommer Investigation Discovery inom kort.

Under onsdagen arbetar vi med att återställa alla kanaler till dig. Det kan fortfarande vara lite fix kvar, men vi säkrar nu att du under dagen idag ska ha dina kanaler där du hittade dem tidigare. Återigen: Förlåt för det stök vi orsakat!

I och med det nya avtalet kommer vi dessutom att kunna erbjuda en ännu bättre tv-upplevelse. På sikt kommer du till exempel att kunna se de här kanalerna på alla skärmar samt starta programmen i dem när du så önskar, så kallad catch up-funktion. 

Självklart får berörda kunder med Telias tv-paket Stor behålla kanalen HBO under april månad och kunderna med tv-paket Lagom får behålla kanalerna Disney Channel, Fox, National Geographic, NatGeo Wild och TV4 Sport. Dessutom bjuder vi på tre filmupplevser från Telias digra filmbutik under april.

Mycket nöje med tv från Telia

Malin Frenning - VD Telia

Vi är Telia den nya generationens telekomföretag. 
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se