Följ Telia

​Åsa Jamal ny kommunikationschef för Telia Sverige

Pressmeddelande   •  Apr 05, 2017 08:00 CEST

Foto: Pär Bäckstrand TV4

Åsa Jamal har utsetts till ny kommunikationschef för Telia Sverige. Åsa kommer närmast från en tjänst som kommunikations- och HR-direktör på Bonnier Broadcasting, och hade innan dess samma roll på TV4-Gruppen. Hon kommer att ingå i Telias svenska ledningsgrupp och Group Communications ledningsgrupp och tillträder sin nya tjänst senast i augusti.

– Det här 164 år unga företaget är mitt i en otrolig förändringsresa. Här har kommunikation en helt avgörande roll, både för att visa omvärlden allt spännande vi gör och för att få med våra 6700 medarbetare i Sverige. Jag är därför mycket glad över att kunna välkomna Åsa till hela Telia Companys kommunikationsteam och som kommunikationschef för Telia Sverige. Åsa kommer att bidra till att synliggöra hela Telia och stärka hela Telias kommunikationsförmåga, säger Peter Borsos, Kommunikationsdirektör på Telia Company.

Åsa Jamal har lång erfarenhet inom strategisk kommunikation och förändringsprocesser. Innan TV4-Gruppen var hon VD och rådgivare på kommunikationsbyrån JKL där hon arbetade med positionering och kommunikationsstrategier för flera av den svenska marknadens största och mest publika bolag.

– Verksamheter med en mängd olika intressenter har blivit lite av min specialitet – och Telia är verkligen ett sådant bolag, med många kunder, många medarbetare, olika sorters ägare och en viktig roll att spela i det svenska samhället. Efter fem år i innehållsvärlden känns det också intressant att gå vidare till en angränsande bransch med många beröringspunkter. Jag är mitt uppe i att avsluta ett antal pågående projekt inom Bonnier Broadcasting just nu, men ser mycket fram emot att få lära känna både min nya kollegor och uppdraget bättre senare i år, säger Åsa Jamal.

För mer information, kontakta gärna Telias Presschef Irene Krohn 070-6662614 eller Telias pressavdelning 0771-775830

Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag. 
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se